Haszonjárműveknél (teherautók, buszok, kamionok), főleg ami laprugós, elég durva rázkódások vannak, ami nagy terhelést jelent a sofőr szervezetére. Ehhez jön még a napi 6-8 óra vezetés, ami nagyon megterheli a derekat és a gerincet. Azok a teherautók, amiknél légrugós az első tengely ott egy fokkal jobb a helyzet (például a buszok), de itt is elengedhetetlen a légrugós vezetőülés.
Légrugós vezetőülésre azért van szükség, mert a vezetőnek rengeteg időt kell töltenie az ülésben, sokkal többet, mint egy személyautó sofőrnek. Ezért az ülésnek igen kényelmesnek kell lennie, amire jó megoldás a légrugó. Előnye, hogy állítható vele az ülés magassága és a rugózás keménysége. Mivel a teherautók, autóbuszok belmagassága nagy, ezért el is fér bennük az ilyen ülés, ráadásul ezeknél az autóknál nem baj, ha a légrugós vezetőülés nincs mereven rögzítve a vázhoz, így is vezethetőek.
Ha már úgyis van levegő a legegyszerűbb légrugóval megoldani a sofőr szervezetének tehermentesítését.