Egy webáruház készítése számos előnnyel jár vállalkozása számára, akár egy hagyományos vállalkozás mellett használja termékek értékesítésére, akár önálló, csak internetes kereskedelmet folytat. Ezek az előnyök:
- Kevesebb költség: általában egy webáruház létesítése és működtetése kevesebbe kerül, mint egy hagyományos bolté, azonban el kell ismerni, hogy ennek ellenére folyamatos beruházást igényel.
- Kisebb marketing költség, potenciális ügyfelek pontosabb célzása reklámokkal. Egyszerűbb és költséghatékonyabb ugyanannyi ügyfélhez eljuttatni egy üzenetet elektronikusan, mint például levélben.
- Az ügyfelek vásárolhatnak a hét minden napján, bármilyen időpontban.
- Könnyebb nagyobb területi lefedettséget elérni.
- Rugalmasság: egy webáruház könnyen és gyorsan, bármilyen időközönként frissíthető.
- Szélsesebb potenciális ügyfélkör, könnyebb olyan ügyfeleket vonzani, akik korábban még nem vásároltak vállalkozásánál.
- Az eladási adatok alapján lehetőség nyílik ügyfelek csoportosítására, könnyebb megcélzására.
- Online reklámok, keresőoptimalizálás segítségével könnyebb új ügyfelekkel megismertetni az árult termékeket.
- Amennyiben fizikailag létező bolt mellett működteti webáruházát, segítségével fontos adatokat (nyitvatartás, gyakran ismételt kérdések) ismertethet meg könnyen ügyfeleivel.
Profi webáruház készítő cégek segítségével könnyedén kezdheti termékeit online árulni.